MEŠANJE RISARSKIH MEDIJEV
10. april 2017
V prvih treh blogih smo skupaj spoznavali Stabilove osnovne risarske pripomočke. Če na kratko povzamem, bi za flomastre STABILO point in pen uporabila besedi natančnost in intenzivnost, za barvne svinčnike STABILO color pa klasika. Navdušenje nad STABILO Trio thick, ki sem jih preizkušala prejšnji teden, pa je še vedno prisotno in jih označujem za medij, ki predstavlja čisti užitek barvanja.Da za nekaj časa ustavim “strogo” testiranje Stabilovih proizvodov, (ki mi, da ne bo pomote, sicer predstavlja veliko zadovoljstvo,) sem pri tem risarskem projektu združila že osvojeno vedenje o izbranih risarskih medijih s kreativnim izživljanjem.
Ilustracija, ki sem jo barvno obdelala je iz pobarvanke za odrasle ReAdult reColoring reBook in sem jo poimenovala Palčica (Thumbolina). Na začetku sem si v grobem skicirala barvno paleto, tako da sem iz nabora vseh flomastrov in barvnih svinčnikov izločila vse zemeljske (rjave), rumene in modre odtenke. Ostale so rdeče, turkizne, zelene in vijolične barve, pa tudi neonske različice za manjše poudarke. A ja, ne smem pozabiti STABILO markerja iz nove serije označevalcev teksta pastelnih barv, s katerim sem si povečala nabor zelenih odtenkov.
Pogosto me med delom domišljija odnese stran od pravil, ki sem si jih sama postavila in v tem primeru sem si dovolila to svobodo. Osnovno vodilo je bil kontrast toplo-hladno, čiste in sijoče barve. Rada ustvarjam barvno kompozicijo, ko točno vem kaj lahko pričakujem od risala, ko ga uporabim. Poznam odtenek, intenzivnost in prekrivnost pigmenta, trdoto in debelino mine in nenazadje mi je barvica domača že po otipu. Takšna ustvarjalna razpuščenost dovoljuje tudi večji kaos na delovni mizi.
STABILO Point in Pen flomastre sem uporabila za barvanje detajlov in tam kjer sem želela ploskovnost, torej brez senčenja ali modulacije oblike. Tudi glede slednjega sem si dovolila popolno svobodo in nisem sledila stvarnosti. No, dopuščam tudi možnost, da me je vodilo dolgoletno spoznavanje likovne umetnosti.
Kar zadeva mešanje uporabe STABILO color in Trio thick ni nobenega problema, če sem želela nežnejše in svetlejše nianse, sem uporabila bolj trde barvice STABILO color, ker z njimi enostavno ohranim prosevanje beline papirja skozi skrbno nanešeno barvno plast. Zanimive barvne prehode dobim, če uporabim dva sorodna barvna odtenka na primer svetlo, toplejšo vijolično in temno vijolično, ki ima več modrega kot rdečega pigmenta. Podobno sem kombinirala svetlo zeleno in turkizno, ki je v tem paru hladnejša. Ta način lahko vidite na listih cveta, kjer sem osrednje ploskve listov barvala od zunanjega obrisa proti notranjosti, tako da sem iz intenzivnejše turkizne prehajala v nežnejši nanos le te in ji proti centru lika dodajala svetlo zeleno. STABILO Trio thick so zaradi svoje deloma voščene mine idealne za dodajanje barve na dele, ki so že pobarvani s flomastri ali barvicami Stabilo color. Če želim kak temen del posvetliti uporabim belo barvico oziroma svetlejši sorodni odtenek barve, ki sem jo uporabila v prvi fazi. In obratno, če področje temnim. Ilustracijo Palčice bi lahko končala v fazi, ko je bil pobarvan motiv, tokrat pa sem dodala ozadje, ker nisem mogla spustiti barvice iz roke in rezultat je precej divji. Poglejte si fotografije posameznih risarskih faz in si ustvarite svoje mnenje.